Általában ha filmből (legyen az akár animációs) csinálnak játékot az nem szól másról mint a mozi sikerének meglovagolásáról, és egy összecsapott játékot kapunk amit csak a film fanatikusai tudnak élvezni.
Ezekkel az előítéletekkel kezdtem neki a Kung fu Panda DS verziójának.
Szerencsére kellemeset csalódtam.
A készítő Vicarious Visions igazán kitett magáért, bár valószínűleg Activison játékok között azért hamar feledésbe merül majd, de ajánlom azoknak is akik nem kifejezett K.Panda rajongók.
A történet nagy vonalakban követi a film sztoriját:
Rendkívül lelkes, és kissé esetlen főhősünk Po, a panda. Váratlanul őt választják ki arra, hogy teljesítsen egy ősi jövendölést, így álma valóra válik: bekerül a kung fu világába Shifu mester vezetésével, hogy a kalandok során megmentse az Őrjöngő Ötös tagjait -Majomot, Darut, Sáskát, Viperát, Tigrist- az alattomos hó leopárdtól, Tai Lungtól. Mindezt persze egy platform ügyességi játék keretében.
A menü nagyon egyszerű (a játék elkezdésére ösztönöz), minimális beállítási lehetőséggel (csak a hang módosítható).
Játék közben a DS felső képernyőjén az aktuális térképet láthatjuk, ami nem áll másból, mint az egymást követő „szobák”, mutatásából. Bár a térképen vannak elágazások, a játék annyira lineárisan van megoldva, hogy nincs esélyünk eldönteni merre megyünk, bár minden térképrészletet idővel úgyis bejárunk (akár háromszor is).
Az alsó képernyőn történik az akció, itt kell ügyeskedni, hogy tovább juthassunk a másik „szobába”. Po-t az irány gombokkal mozgathatjuk, a játék során megtanult Kung fu technikát pedig a Stylussal hajthatjuk végre. Egyik „szobából” a másikba való átjutáshoz egyszerű ügyességi feladatokat kell megoldani: legyőzni az összes ellenfelet, kinyitni az ajtókat kapcsolóik segítségével, mindezt kung fu technikáink felhasználásával.
A kung fu technikák megszerzéséhez az Őrjöngő Ötös adott tagját kell megmenteni, majd a általuk adott tekercset felvenni, és már meg is tanultuk. Mindegyik technika másra jó:
-Leaping attack: Ez az Po alaptámadása, eléggé hamar megszerzi.
-Grab: (itt a név megtévesztő) a levegőben lévő tárgy/ellenfél megfogása, és attól elrugaszkodás.
-Viper crush: Szorító támadás a páncélos (mentőmellényes:D) ellenfelek „lecsupaszítására”.
-Spinning feather blossom: Ugrás (vagy Leaping attack) után Daru repülés adott irányba.
-Iron claw: Tigris támadás, ami adott irányba bármilyen pajzsos ellenfelet leterít (fellöki).
A Grafikára nem lehet panasz, a 2D platform környezetbe belehelyezett, 3D-s grafika, igen szépre sikeredett, minden karakter felismerhető, a hátterek is szépek.
A zene kellemes de semmi extra, jó pont viszont, hogy a párbeszédek a szöveges megjelenés mellett hangosan is zajlanak.
Összegzés:
A kung fu technikák stylussal való kivitelezése nagy piros pont a készítőknek (bár néha azért BUGzik). A pályák is megfelelően vannak összerakva, az ember szívesen játssza végig. Bár nehézség terén talán túl könnyűek is, de ez betudható annak, hogy a célközönségbe beletartozik mindenki akik már nem lyukassza át a touch screent.
A játék nem tartalmaz multi lehetőséget, nincsen benne olyan extrák hogy egyszeri végigjátszás után újra elővegye az ember, de mindezek ellenére csak ajánlani tudom mindenkinek korhatár nélkül, pár kellemes kis órára.