Sziasztok! Ebben a tesztben a Brothers In Arms DS nev jtkrl olvashattok.
Kiad: Ubisoft
Fejleszt: Gearbox
Platform: 32Mb
Elsz: Ht mit is mondjak… Azt hiszem elg annyi, hogyha rajtam mlna, ez a jtk kapn meg az v DS jtka cmet.
Men: Az els dolog ami szembetlik amikor elindtjuk a jtkot, hogy lehet nyelvet vlasztani. Szm szerint 5 nyelv kzl vlaszthatunk, termszetesen magyar nincs kztk J. De vlasszuk ki mondjuk az angolt, s menjnk tovbb. Miutn ezt megtettk igazi hbors hangulat zene fogad minket a menben. Itt aztn van kampny, multiplayer, djak s belltsok menpont. De kezdjnk is el egy kampnyt. A belltsokban akr a gyengbb idegzetek ki is kapcsolhatjk a vrt J, s ha szeretnnk akr balkezesre is bellthatjuk a jtkot. A jtkban hrom nehzsgi szint van, a legknnyebb a norml, a kzepes a vetern s a legnehezebb az elit. Ez gy mkdik hogy elszr csak a norml szintet vlaszthatjuk, ha vgigvittk azzal a plyt akkor a veternt, s ha azzal is vgigtoltuk, akkor az elitet.
Jtkmenet: Rgtn ahogy belementnk a Solo Campaign menpontba, 3 kampny fogad minket, ezek kzl lehet vlasztani. Az elejn mg csak egy szabad, amikor megcsinltuk akkor felszabadul a kvetkez, s amikor azt is, a kvet is jtszhat lesz. Azt mg a jtk elkezdse eltt megemltem hogy checkpointos mentsi rendszer van, mint a szmtgpes verziban, s egyltaln nem okoz nehzsget a dolog. n nem vagyok hve ennek a mdszernek, de ennl a jtknl jl hasznlhat.
Az els kampny rgtn Normandiba rept el minket. Itt aztn hat kldets kzl vlaszthatunk. Termszetesen itt is az a rendszer rvnyesl hogy amg nem teljestettk az elz kldetst, addig a kvetkez nem szabadul fel.
Az els plya a Tough Welcome nvre hallgat. Mivel ejternysk vagyunk s rosszul dobtak le miket, fel kell kutatnunk csapatunk a vrosban. Indts utn egy tvezet fogad minket, amin lthatjuk hogy ejternynkkel fennragadtunk egy fn s vgignzzk ahogy egy amerikai honfitrsunk felrobbant egy nci tankot. Ezutn levgjuk magunkat, s tudunk mszklni. A jtkot TPS nzetbl irnytjuk. Zld fny jelzik hov kell eljutnunk, akrcsak a PC-s Brothers In Armsban. Aztn elindulunk megkeresni a trsainkat. Itt tanuljuk meg a klnbz dolgokat, pl. hogy kell fedezkbe hzdni, lni, grntot dobni.
El is rkeztnk a kvetkez plyhoz, ahol a feladatunk egy templomot elfoglalni. Miutn elfoglaltuk egy kis nehzsgbe tkznk, hiszen rajtunk t a nci hader, s vissza kell vernnk ket. A kvetkez plya, ht az komolyan mondom, megkoronzza a jtk eddig is hibtlan teljestmnyt. Ha az eddig lertak alapjn azt gondolttok hogy j jtk, akkor most meg fogtok lepdni, hisz a kvetkez feature rengeteget tesz mg pluszba tkletes jtkmeneten, hiszen ezen a plyn, belhetnk egy tankba, s vezethetjk azt, st mi tbb, mg az gyjt is irnythatjuk, s lhetnk vele. Aztn itt fergeteges tankcsatkba fogunk keveredni. Tovbb az ellennek is vannak olyan emberes osztagai akik a pnclosok elpuszttsra specializldtak. Van aki Panserfausttal l, s van aki felmszik a tankukkra, s bedob egy grntot. Ezt egybknt mi is meg tudjuk tenni brmelyik tankkal amikor pp nem vezetnk semmilyen jrmvet s van grntunk. Ha a tankunk lesebzdne, akkor vannak javt autk akik mell odallunk, 3 szimpatikus katona kiszalad belle, megjavtja jrmvnk, s mris teljes HP-vel roboghatunk clunk fel. Egybknt ebben a kldetsbe a f feladatunk egy vonatot meglltani. De menjnk is egyel tovbb. Ebben a kldetsben meg lgvdelmi lvegekre kell bombt rakni s felrobbantani azokat. Utna megint megtrtnik a csoda. Ezttal nem tankba, hanem dzsipbe lnk. Itt csak vezetnnk kell, trsunk l. Komolyan mondom, jobb az irnytsa mint a Need For Speed Carbonnak J. Na nem baj. tgzoltunk a vroson, aztn kiszllunk az autbl. Itt majd lesz egy risa kapu, amire rdobunk egy fstgrntot, ezzel lgibombzst krve. Bepattanunk az autba, s segtnk bevdeni egy hznak a romjain ideiglenesen ltrehozott tmaszpontot, s vge is a kldetsnek.
A kvetkez plyn a dzsungelben jrunk, s els feladatunk egy konvojt meglltani, ami egy raktt szllt, aztn azt fel kell robbantanunk. Ezutn els zben prblhatjuk ki a tvcsves puskt. Aztn be kell hatolni a bzisra, s elhelyezni a detontorokat a raktkon, csakhogy kzben rkeznek a pnclosok is. Itt elg nagy csata fog vrni minket, de ha megcsinltuk akkor vr a kvetkez plya. Ez ennek a kampnynak a zr plyja. Ezen a plyn a belvrost kell megtiszttani, s eljutni egy hdig. Aztn ezt is ki kell pucolni azt az ellensgtl, elhelyezni rajta robbantlteteket s megvrni a lgitmadst. Kzben lni kell az ellent, hogy ne szedjk fel a tltetet. Ha mindez megvan, akkor vge is van ennek a kampnynak, s felszabadult a kvetkez.
Itt aztn Tunzia s szak-Afrika krnykre dobnak le minket. Az a feladat, hogy hatoljunk be a vrosba, oldalunkon egy pnclossal. Mi most gyalogosok vagyunk. A kvetkez kldetsben ahogy betltjk a plyt, egy tankban talljuk katonnk, s a fcl, hogy tverekedjk magunkat az ellensges erkn, s megsemmistsnk egy antennt. Ezutn kiszlltanak minket jrmvnkbl, s gyalogosan megynk tovbb felrobbantani kt lgvdelmi lveget. Itt egy kicsit mg puszttani kell,aztn jra apunk tankot, s megint egy fergeteges tankcsatnak lesznk rszesei. A kvetkez plyn egy dzsipet vezetnk, s el kell jutnunk a sivatag kzepn fellltott amerikai fennhatsg alatt ll tmaszpontra. Mikor odarnk az a ltvny fogad, hogy az ellensg nagy erkkel ostromolja a bzist, s segtennk kell megtiszttani a krnyket. Ezutn mesterlvszkednk egyet, majd visszatrnk a tmaszpontra. Itt kapunk lszert s megjavtjk a jrmvnk. Utna kihajtunk, megsemmistjk a kzelben lv ellensges erket, s megint visszatrnk a tmaszpontra, de ezttal mr azt megvdeni a clunk.
s el is jutottunk ennek a kampnynak is a lezr kldetsre, ahol feladatunk keresztlvgni egy ellensges erkkel telitmtt vroson, s eljutni a reptrre. Amg a vrosban jrunk kiruccansknt fel is robbantunk kt tornyot. De folytatjuk utunk, s rvidesen el is rnk a reptrre, ahol nci replket kell megsemmistennk. Miutn ezzel vgeztnk belnk egy pnclosba, s megtiszttjuk a terepet a maradk nci egysgektl. s ezzel megint csak vget rt a kampny. Lpjnk t a legutolsra.
Ez a chaper az Arrdennes hegysgbe kalauzol el minket (nem tudtam hogy lefordtani). Rgtn az els kldetsben Bastogne-t megynk ostromolni gyalogos s pnclos alakulatainkkal. Mi most gyalogosok vagyunk, egszen mg ki nem fstltk a rnk tmad ellensgeket, ekkor beszllunk egy tankba, s masrozunk tovbb a vroson. Utna el kell foglalnunk egy kisebb hidat s bevdeni, majd dzsippel tovbbmenni. Aztn kipucolni a trsget.
A kvetkez plyn egy amerikai tborban talljuk magunkat, amikor hirtelen sznyegbombzs r minket. Gyorsan el kell meneklnnk. Utna eljutunk egy folymederhez, ahol dz kzdelmet kell vvnunk a nci erkkel. Itt aztn el is kell puszttanunk kt lgvdelmi lveget. Miutn ez is megvan, egy rokrendszerbe megynk ahol megint nagy kzdelmeknek lesznk rszesei. Utna egy elbarikdozott bunkert s az azt vez terletet kell elfoglalnunk. Fell elpuszttjuk bunkert s a lvegeket, s megynk is a jtk utols plyjra. Itt az a feladatunk, hogy a hegyrl kifstljk a maradk nci erket. A plyn elrehaladva ki kell pucolnunk egy bunkert, majd felrobbantani azt. Tovbbhaladva megint csak egy bunkert kell megsemmistennk. Utna szembetalljuk magunkat a nmetek utols bzisval, s annak vdvonalaival. Elfoglaljuk a fbunkert, s ezzel vgetrt feladatunk. Felhzzuk a dicssges amerikai zszlt, jelezve hogy tbb ez a hely nem nmet fennhatsg alatt ll. s ezzel a jtk vgre is rtnk J.
Feature-k: Rengeteg apr kis feature van a jtkban, amik egyre s egyre lvezetesebb teszik azt. Nekem pldul nagyon tetszett amikor a plyk betltse kzben hres idzeteket olvashattunk a fels kijelzn. Ha jl emlkszem, ilyen is volt a COD-ban. Lehet hogy onnan emeltk t J. De mindenesetre j lett. Mg egy dolog, hogy a plykon vannak elszrtan MG42-es gpfegyverllsok teleptve, s brmikor oda lehet menni s hasznlni ket. St, mg van egy kis tlmelegeds-mr is a jobb als sarokban. Ez is jl meg lett oldva. Akik nagy hbors jtkosok mint n s szoktak PC-s jtkokkal is jtszani, az emlkszik r amikor a COD1-ben becsapdott mellnk egy bomba, a lgnyomsvltozs miatt ilyen spol hangot hallottunk. Ez nekem akkoriban nagyon tetszett, s ezt sikerlt teljes egszben tltetni ebbe a jtkba, ami mg egy pluszpontot r jv a szmljn. s a legeslegnagyobb s legjobb feature az egsz jtkban (legalbbis ami nekem a legjobban tetszett) az hogy lehet tankot s dzsipet is vezetni. Ha csak gyalogosan lehetett volna jtszani a mr akkor is nagyon j teljestmnyt mutatott volna a jtk, de hogy mg jrmvet is vezethetnk, ez megkoronzza az egszet J. Ami pedig az jrajtszhatsgot s a szavatossgot hivatott megnvelni, az a feature, hogy miutn vgigvittnk egy plyt, akkor egy msik felszabadul, amit ezttal nem norml, hanem vetern nehzsgben jtszhatunk vgig. s ha mg ez se lenne elg, Akkor miutn norml szinten vgigvittk a jtkot kapunk j fegyvereket, amiket a kvetkez nehzsgi szinten trtn vgigjtszsnl hasznlhatunk. n azt hiszem mindent lertam amit tapasztaltam, gyhogy ejtsnk pr szt a harcrendszerrl.
Harcrendszer: Mivel ez egy TPS lvldzs jtk, ezrt azt gondolnnk, hogy a harc lvldzsbl ll. De ez gy nem teljesen igaz. Egyik plyn nagyban darltam az ellent, mikor kzelmentem az egyikhez, s megtrtnt a csoda J. Karakterem puskatussal jl kpen nyomta az illett, az meg sszeesett. Ez megint csak egy j pont. De a jtk 90%-a viszont lvldzsbl ll, ezrt beszlek egy kicsit arrl is. A fegyvernk neknk kell jratlteni, amit gy tehetnk meg hogy a mellette lv tltnytr ikonbl thzzuk a trat a fegyvernkbe. Az alapfegyvernk egy Thomson, ebbl nem fogy ki a munci, csakugyan mint a Springfieldbl, viszont a Bazooka-bl meg igen. Ez a hrom fegyvernk van a jtk sorn. Ezen kvl tallunk egy olyan gombot is a kijelzn aminek a segtsgvel „bele tudunk nzni a fegyverbe” amolyan Call of Duty-san. Az leter rendszer szintn a COD2-re hegyez, hiszen itt sincs leter, csak amikor megsrlnk akkor vr frcsg a szemnkbe meg lassulunk. Egybknt szerintem ez is nagyon jl meg lett oldva. Ha tankban lnk, akkor a gppuskt nem, csak a tankgyt tudjuk kezelni, a dzsipben meg nem tudunk lni, ezt trsunk teszi meg helyettnk. Mg a harcrendszerhez tartozik, hogyha pl. be akarunk menni egy hzba az ajtn akkor ha odamegynk mell a falhoz hozz tudunk lapulni, beclozni az ajtn bell tnyked ellenfelet, amikor megnyomjuk a lvst kihajol karakternk s l, majd mikor elengedjk visszamegy. Ez is nagyon hasznos dolog. A msik nagyon fontos amit el kell mondanom, hogy a jtk 60%-a fedezkbe hzdsrl s onnan val lvldzsrl szl. Brmilyen trgy lehet fedezk, csak oda kell mennnk el, s katonnk leguggol. A harcrendszerrl kb. ennyit tudok mondani. Nzzk az AI-t.
AI: Igazbl a mestersges intelligencirl nem nagyon tudok mit mondani. Nem is buta, de nem is annyira okos. Ahogy megfigyeltem a katonk mozgsnak a tbbsge elre scriptelt, de nem csinlnak semmi hlyesget, nem rohannak t dolgokon meg ilyesmi. De azt azrt elmondom hogy az egyik intrban keresztlment rajtam az egyik pp stlgat katona J
Grafika, jtkmotor: Igen. Most rkeztnk el arra a pontra, hogy hha. Ht mit is mondjak… A grafika az elkpeszten j. Taln a legjobb amit valaha lttam. Mindent kihoztak amit a DS-bl ki lehetett. St mg tbbet is. Ezt is bizonytja hogy a jtk bizony helyenknt egy kicsit belassul. De mg egyszer mondom, a grafika az elkpeszt. Robbansok, full 3d-s motor, nhny trgy mg reagl is a robbansokra. Teht egyszeren nagyon j J. Errl bven elg ennyi. Nzzk meg mi a helyzet a hangokkal.
Hangok: Hangok tern megint csak nagyot alkotott a jtk, ugyangy mint a grafiknl. s ha az intr alatt nem is de vgre itt egy DS jtk amiben rendszeresen lehet hallani emberi hangot! jeah! De tnyleg jl ssze lett pakolva. A mi szzadunkban is mindig osztogatjk a parancsokat, a nmetek meg egymsnak pampognak (termszetesen nmetl). A fegyverek hangja is j lett. Nem beszlve a jrmvek s a robbansok hangjrl. Nem igazn tudtam benne hibt tallni, taln csak annyi hogy a jtk alatt egyltaln nincs zene. Nem az sszes helyre, de legalbb kis rszekre tehettek volna. De ezt most nzzk el nekik, s pillantsunk bele az sszegzsbe J.
sszegzs: Bevallom nekem az egyik kedvenc jtktmm a msodik vilghbor, de prbltam nem elfogultan tlkezni a jtk felett. A teszt megrsa eltt olyan egy hnappal mr vgigjtszottam a jtkot, de most a teszt kedvrt mg egyszer vgigtoltam. Elszr fltem hogy nem nagyon tudok negatvumot rni rla, de azrt a msodik menetben sikerlt sszeszedni egy-kt dolgot J. Teht itt van szerintem a legnagyobb hiba a jtktr korltozs. Ugye ez akkor kell, ha a jtk azt akarja hogy ne mszkljunk el a plyrl. Ezt jobbikesetben egy lthatatlan fallal oldja meg (ami szerintem igazn helyettesthet lenne egy autronccsal vagy valamivel), rosszabbik esetben pedig egyszeren felrobban az ember. Az egyik plyn, szrnysg trtnt. Elcsszkltam msfele, kizoomol az emberembl, s egy Mission Failed felrat fogad minden eljel nlkl. Jl van. Mondom nincsen semmi gz. Betltm az elz checkpointot. Betltm, ht oda dob vissza ahogy kizoomol, s jra Mission Failed… Mondom anyd... A gyors reflexemnek ksznheten az egy tzed msodpercnyi id alatt ami rendelkezsemre llt meg tudtam nyomni a start gombot, s jrakezdeni a plyt. Nagyon boldog voltam hogy kezdhetem elrl…Egyszer meg a dzsippel beragadtam a hegyoldalba. Azt is csak egy reset mission oldotta meg. Mindenesetre az sszes hibt s az sszes j tulajdonsgot szemrevtelezve azt tudom mondani hogy sszessgben ez egy nagyon j jtk. s mindssze egy 32 megs platformon van. Ezzel megint nagyot alkottak. n csak azt tudom mondani, amit mr a bevezetben is lertam, szerintem eddig ez az v jtka. Szerny 9 998 Ft-os rval sokkal jobban megri mint mondjuk a Pirates of the Caribbean J. Ha valaki nem hiszi, jrjon utna. De btran! Tnyleg mindenkinek ajnlom J!