Menü
     
Letöltések
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Itt jártatok
Indulás: 2006-12-10
     
Játék tesztek
Játék tesztek : Brothers In Arms DS

Brothers In Arms DS

Pele - DSC Team  2007.08.17. 21:50

Sziasztok! Ebben a tesztben a Brothers In Arms DS nevű játékról olvashattok. Kiadó: Ubisoft Fejlesztő: Gearbox Platform: 32Mb

Előszó:
Hát mit is mondjak… Azt hiszem elég annyi, hogyha rajtam múlna, ez a játék kapná meg az év DS játéka címet.

Menü:
Az első dolog ami szembeötlik amikor elindítjuk a játékot, hogy lehet nyelvet választani. Szám szerint 5 nyelv közül választhatunk, természetesen magyar nincs köztük
J. De válasszuk ki mondjuk az angolt, és menjünk tovább.
Miután ezt megtettük igazi háborús hangulatú zene fogad minket a menüben. Itt aztán van kampány, multiplayer, díjak és beállítások menüpont. De kezdjünk is el egy kampányt. A beállításokban akár a gyengébb idegzetűek ki is kapcsolhatják a vért
J, és ha szeretnénk akár balkezesre is beállíthatjuk a játékot. A játékban három nehézségi szint van, a legkönnyebb a normál, a közepes a veterán és a legnehezebb az elit. Ez úgy működik hogy először csak a normál szintet választhatjuk, ha végigvittük azzal a pályát akkor a veteránt, és ha azzal is végigtoltuk, akkor az elitet.

Játékmenet:
Rögtön ahogy belementünk a Solo Campaign menüpontba, 3 kampány fogad minket, ezek közül lehet választani. Az elején még csak egy szabad, amikor megcsináltuk akkor felszabadul a következő, és amikor azt is, a követő is játszható lesz. Azt még a játék elkezdése előtt megemlítem hogy checkpointos mentési rendszer van, mint a számítógépes verzióban, és egyáltalán nem okoz nehézséget a dolog. Én nem vagyok híve ennek a módszernek, de ennél a játéknál jól használható.

Az első kampány rögtön Normandiába repít el minket. Itt aztán hat küldetés közül választhatunk. Természetesen itt is az a rendszer érvényesül hogy amíg nem teljesítettük az előző küldetést, addig a következő nem szabadul fel.

Az első pálya a Tough Welcome névre hallgat. Mivel ejtőernyősök vagyunk és rosszul dobtak le miket, fel kell kutatnunk csapatunk a városban. Indítás után egy átvezető fogad minket, amin láthatjuk hogy ejtőernyőnkkel fennragadtunk egy fán és végignézzük ahogy egy amerikai honfitársunk felrobbant egy náci tankot. Ezután levágjuk magunkat, és tudunk mászkálni. A játékot TPS nézetből irányítjuk. Zöld fény jelzik hov kell eljutnunk, akárcsak a PC-s Brothers In Armsban. Aztán elindulunk megkeresni a társainkat. Itt tanuljuk meg a különböző dolgokat, pl. hogy kell fedezékbe húzódni, lőni, gránátot dobni.


El is érkeztünk a következő pályához, ahol a feladatunk egy templomot elfoglalni. Miután elfoglaltuk egy kis nehézségbe ütközünk, hiszen rajtunk üt a náci haderő, és vissza kell vernünk őket.
A következő pálya, hát az komolyan mondom, megkoronázza a játék eddig is hibátlan teljesítményét. Ha az eddig leírtak alapján azt gondoltátok hogy jó játék, akkor most meg fogtok lepődni, hisz a következő feature rengeteget tesz még pluszba tökéletes játékmeneten, hiszen ezen a pályán, beülhetünk egy tankba, és vezethetjük azt, sőt mi több, még az ágyúját is irányíthatjuk, és lőhetünk vele. Aztán itt fergeteges tankcsatákba fogunk keveredni. Továbbá az ellennek is vannak olyan emberes osztagai akik a páncélosok elpusztítására specializálódtak. Van aki Panserfausttal lő, és van aki felmászik a tankukkra, és bedob egy gránátot. Ezt egyébként mi is meg tudjuk tenni bármelyik tankkal amikor épp nem vezetünk semmilyen járművet és van gránátunk. Ha a tankunk lesebződne, akkor vannak javító autók akik mellé odaállunk, 3 szimpatikus katona kiszalad belőle, megjavítja járművünk, és máris teljes HP-vel roboghatunk célunk felé. Egyébként ebben a küldetésbe a fő feladatunk egy vonatot megállítani. De menjünk is egyel tovább.
Ebben a küldetésben meg légvédelmi lövegekre kell bombát rakni és felrobbantani azokat. Utána megint megtörténik a csoda. Ezúttal nem tankba, hanem dzsipbe ülünk. Itt csak vezetnünk kell, társunk lő. Komolyan mondom, jobb az irányítása mint a Need For Speed Carbonnak J
. Na nem baj. Átgázoltunk a városon, aztán kiszállunk az autóból. Itt majd lesz egy óriása kapu, amire rádobunk egy füstgránátot, ezzel légibombázást kérve. Bepattanunk az autóba, és segítünk bevédeni egy háznak a romjain ideiglenesen létrehozott támaszpontot, és vége is a küldetésnek.


A következő pályán a dzsungelben járunk, és első feladatunk egy konvojt megállítani, ami egy rakétát szállít, aztán azt fel kell robbantanunk. Ezután első ízben próbálhatjuk ki a távcsöves puskát. Aztán be kell hatolni a bázisra, és elhelyezni a detonátorokat a rakétákon, csakhogy közben érkeznek a páncélosok is. Itt elég nagy csata fog várni minket, de ha megcsináltuk akkor vár a következő pálya.
Ez ennek a kampánynak a záró pályája. Ezen a pályán a belvárost kell megtisztítani, és eljutni egy hídig. Aztán ezt is ki kell pucolni azt az ellenségtől, elhelyezni rajta robbanótölteteket és megvárni a légitámadást. Közben lőni kell az ellent, hogy ne szedjék fel a töltetet. Ha mindez megvan, akkor vége is van ennek a kampánynak, és felszabadult a következő.

Itt aztán Tunézia és Észak-Afrika környékére dobnak le minket. Az a feladat, hogy hatoljunk be a városba, oldalunkon egy páncélossal. Mi most gyalogosok vagyunk.
A következő küldetésben ahogy betöltjük a pályát, egy tankban találjuk katonánk, és a főcél, hogy átverekedjük magunkat az ellenséges erőkön, és megsemmisítsünk egy antennát. Ezután kiszállítanak minket járművünkből, és gyalogosan megyünk tovább felrobbantani két légvédelmi löveget. Itt egy kicsit még pusztítani kell, aztán újra apunk tankot, és megint egy fergeteges tankcsatának leszünk részesei.
A következő pályán egy dzsipet vezetünk, és el kell jutnunk a sivatag közepén felállított amerikai fennhatóság alatt álló támaszpontra. Mikor odaérünk az a látvány fogad, hogy az ellenség nagy erőkkel ostromolja a bázist, és segítenünk kell megtisztítani a környéket. Ezután mesterlövészkedünk egyet, majd visszatérünk a támaszpontra. Itt kapunk lőszert és megjavítják a járművünk. Utána kihajtunk, megsemmisítjük a közelben lévő ellenséges erőket, és megint visszatérünk a támaszpontra, de ezúttal már azt megvédeni a célunk.


És el is jutottunk ennek a kampánynak is a lezáró küldetésére, ahol feladatunk keresztülvágni egy ellenséges erőkkel telitömött városon, és eljutni a reptérre. Amíg a városban járunk kiruccanásként fel is robbantunk két tornyot. De folytatjuk utunk, és rövidesen el is érünk a reptérre, ahol náci repülőket kell megsemmisítenünk. Miután ezzel végeztünk beülünk egy páncélosba, és megtisztítjuk a terepet a maradék náci egységektől. És ezzel megint csak véget ért a kampány. Lépjünk át a legutolsóra.

Ez a chaper az Arrdennes hegységbe kalauzol el minket (nem tudtam hogy lefordítani).
Rögtön az első küldetésben Bastogne-t megyünk ostromolni gyalogos és páncélos alakulatainkkal. Mi most gyalogosok vagyunk, egészen míg ki nem füstöltük a ránk támadó ellenségeket, ekkor beszállunk egy tankba, és masírozunk tovább a városon. Utána el kell foglalnunk egy kisebb hidat és bevédeni, majd dzsippel továbbmenni. Aztán kipucolni a térséget.


A következő pályán egy amerikai táborban találjuk magunkat, amikor hirtelen szőnyegbombázás ér minket. Gyorsan el kell menekülnünk. Utána eljutunk egy folyómederhez, ahol ádáz küzdelmet kell vívnunk a náci erőkkel. Itt aztán el is kell pusztítanunk két légvédelmi löveget. Miután ez is megvan, egy árokrendszerbe megyünk ahol megint nagy küzdelmeknek leszünk részesei. Utána egy elbarikádozott bunkert és az azt övező területet kell elfoglalnunk. Felül elpusztítjuk bunkert és a lövegeket, és megyünk is a játék utolsó pályájára.
Itt az a feladatunk, hogy a hegyről kifüstöljük a maradék náci erőket. A pályán előrehaladva ki kell pucolnunk egy bunkert, majd felrobbantani azt. Továbbhaladva megint csak egy bunkert kell megsemmisítenünk. Utána szembetaláljuk magunkat a németek utolsó bázisával, és annak védvonalaival. Elfoglaljuk a főbunkert, és ezzel végetért feladatunk. Felhúzzuk a dicsőséges amerikai zászlót, jelezve hogy többé ez a hely nem német fennhatóság alatt áll. És ezzel a játék végére is értünk
J.

Feature-ök:
Rengeteg apró kis feature van a játékban, amik egyre és egyre élvezetesebbé teszik azt. Nekem például nagyon tetszett amikor a pályák betöltése közben híres idézeteket olvashattunk a felső kijelzőn. Ha jól emlékszem, ilyen is volt a COD-ban. Lehet hogy onnan emelték át J. De mindenesetre jó lett. Még egy dolog, hogy a pályákon vannak elszórtan MG42-es gépfegyverállások telepítve, és bármikor oda lehet menni és használni őket. Sőt, még van egy kis túlmelegedés-mérő is a jobb alsó sarokban. Ez is jól meg lett oldva. Akik nagy háborús játékosok mint én és szoktak PC-s játékokkal is játszani, az emlékszik rá amikor a COD1-ben becsapódott mellénk egy bomba, a légnyomásváltozás miatt ilyen sípoló hangot hallottunk. Ez nekem akkoriban nagyon tetszett, és ezt sikerült teljes egészben átültetni ebbe a játékba, ami még egy pluszpontot ír jóvá a számláján. És a legeslegnagyobb és legjobb feature az egész játékban (legalábbis ami nekem a legjobban tetszett) az hogy lehet tankot és dzsipet is vezetni. Ha csak gyalogosan lehetett volna játszani a már akkor is nagyon jó teljesítményt mutatott volna a játék, de hogy még járművet is vezethetünk, ez megkoronázza az egészet J. Ami pedig az újrajátszhatóságot és a szavatosságot hivatott megnövelni, az a feature, hogy miután végigvittünk egy pályát, akkor egy másik felszabadul, amit ezúttal nem normál, hanem veterán nehézségben játszhatunk végig. És ha még ez se lenne elég, Akkor miután normál szinten végigvittük a játékot kapunk új fegyvereket, amiket a következő nehézségi szinten történő végigjátszásnál használhatunk. Én azt hiszem mindent leírtam amit tapasztaltam, úgyhogy ejtsünk pár szót a harcrendszerről.

Harcrendszer:
Mivel ez egy TPS lövöldözős játék, ezért azt gondolnánk, hogy a harc lövöldözésből áll. De ez így nem teljesen igaz. Egyik pályán nagyban daráltam az ellent, mikor közelmentem az egyikhez, és megtörtént a csoda
J. Karakterem puskatussal jól képen nyomta az illetőt, az meg összeesett. Ez megint csak egy jó pont. De a játék 90%-a viszont lövöldözésből áll, ezért beszélek egy kicsit arról is. A fegyverünk nekünk kell újratölteni, amit úgy tehetünk meg hogy a mellette lévő tölténytár ikonból áthúzzuk a tárat a fegyverünkbe. Az alapfegyverünk egy Thomson, ebből nem fogy ki a muníció, csakugyan mint a Springfieldből, viszont a Bazooka-ból meg igen. Ez a három fegyverünk van a játék során. Ezen kívül találunk egy olyan gombot is a kijelzőn aminek a segítségével „bele tudunk nézni a fegyverbe” amolyan Call of Duty-san. Az életerő rendszer szintén a COD2-re hegyez, hiszen itt sincs életerő, csak amikor megsérülünk akkor vér fröcsög a szemünkbe meg lassulunk. Egyébként szerintem ez is nagyon jól meg lett oldva. Ha tankban ülünk, akkor a géppuskát nem, csak a tankágyút tudjuk kezelni, a dzsipben meg nem tudunk lőni, ezt társunk teszi meg helyettünk. Még a harcrendszerhez tartozik, hogyha pl. be akarunk menni egy házba az ajtón akkor ha odamegyünk mellé a falhoz hozzá tudunk lapulni, becélozni az ajtón belül ténykedő ellenfelet, amikor megnyomjuk a lövést kihajol karakterünk és lő, majd mikor elengedjük visszamegy. Ez is nagyon hasznos dolog. A másik nagyon fontos amit el kell mondanom, hogy a játék 60%-a fedezékbe húzódásról és onnan való lövöldözésről szól. Bármilyen tárgy lehet fedezék, csak oda kell mennünk elé, és katonánk leguggol. A harcrendszerről kb. ennyit tudok mondani. Nézzük az AI-t.

AI:
Igazából a mesterséges intelligenciáról nem nagyon tudok mit mondani. Nem is buta, de nem is annyira okos. Ahogy megfigyeltem a katonák mozgásának a többsége előre scriptelt, de nem csinálnak semmi hülyeséget, nem rohannak át dolgokon meg ilyesmi. De azt azért elmondom hogy az egyik intróban keresztülment rajtam az egyik épp sétálgató katona
J

Grafika, játékmotor:
Igen. Most érkeztünk el arra a pontra, hogy hűha. Hát mit is mondjak… A grafika az elképesztően jó. Talán a legjobb amit valaha láttam. Mindent kihoztak amit a DS-ből ki lehetett. Sőt még többet is. Ezt is bizonyítja hogy a játék bizony helyenként egy kicsit belassul. De még egyszer mondom, a grafika az elképesztő. Robbanások, full 3d-s motor, néhány tárgy még reagál is a robbanásokra. Tehát egyszerűen nagyon jó
J. Erről bőven elég ennyi. Nézzük meg mi a helyzet a hangokkal.

Hangok:
Hangok terén megint csak nagyot alkotott a játék, ugyanúgy mint a grafikánál. És ha az intró alatt nem is de végre itt egy DS játék amiben rendszeresen lehet hallani emberi hangot! Ó jeah! De tényleg jól össze lett pakolva. A mi századunkban is mindig osztogatják a parancsokat, a németek meg egymásnak pampognak (természetesen németül). A fegyverek hangja is jó lett. Nem beszélve a járművek és a robbanások hangjáról. Nem igazán tudtam benne hibát találni, talán csak annyi hogy a játék alatt egyáltalán nincs zene. Nem az összes helyre, de legalább kis részekre tehettek volna. De ezt most nézzük el nekik, és pillantsunk bele az összegzésbe
J.

Összegzés:
Bevallom nekem az egyik kedvenc játéktémám a második világháború, de próbáltam nem elfogultan ítélkezni a játék felett. A teszt megírása előtt olyan egy hónappal már végigjátszottam a játékot, de most a teszt kedvéért még egyszer végigtoltam. Először féltem hogy nem nagyon tudok negatívumot írni róla, de azért a második menetben sikerült összeszedni egy-két dolgot
J. Tehát itt van szerintem a legnagyobb hiba a játéktér korlátozás. Ugye ez akkor kell, ha a játék azt akarja hogy ne mászkáljunk el a pályáéról. Ezt jobbikesetben egy láthatatlan fallal oldja meg (ami szerintem igazán helyettesíthető lenne egy autóronccsal vagy valamivel), rosszabbik esetben pedig egyszerűen felrobban az ember. Az egyik pályán, szörnyűség történt. Elcsászkáltam másfele, kizoomol az emberemből, és egy Mission Failed felírat fogad minden előjel nélkül. Jól van. Mondom nincsen semmi gáz. Betöltöm az előző checkpointot. Betöltöm, hát oda dob vissza ahogy kizoomol, és újra Mission Failed… Mondom anyád... A gyors reflexemnek köszönhetően az egy tízed másodpercnyi idő alatt ami rendelkezésemre állt meg tudtam nyomni a start gombot, és újrakezdeni a pályát. Nagyon boldog voltam hogy kezdhetem előröl… Egyszer meg a dzsippel beragadtam a hegyoldalba. Azt is csak egy reset mission oldotta meg.
Mindenesetre az összes hibát és az összes jó tulajdonságot szemrevételezve azt tudom mondani hogy összességében ez egy nagyon jó játék. És mindössze egy 32 megás platformon van. Ezzel megint nagyot alkottak. Én csak azt tudom mondani, amit már a bevezetőben is leírtam, szerintem eddig ez az év játéka.
Szerény 9 998 Ft-os árával sokkal jobban megéri mint mondjuk a Pirates of the Caribbean J. Ha valaki nem hiszi, járjon utána. De bátran! Tényleg mindenkinek ajánlom J!

Trailer:


Kommentek:

     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?