|
Bomberman
Hatix - GameCon 2007.07.28. 11:38
Lehet, hogy sokaknak nem ismerős a név első hallásra. Én anno PC-n ismertem meg a játékot, de akkor még Dyna Blaster néven futott. Így már ismerős? Nem? Akkor olvasd tovább a cikket, hogy plusz információval legyél gazdagabb.Első és jelenleg egyetlen NDS játékom ez a Bomberman, melyet már nagyon vártam.
Nehezen találtam belőle egy példányt, amikor meglett, azonnal neki is estem. Azt hittem, hogy megy majd a játék, mintha már 20 éve ezt nyomtam volna, de nem. Régen volt már. Elveszett a gyorsaságom, és az irányítás is megváltozott cseppet, hála a NDS egyedi dolgainak...
Majd én megmutatom�
A játék története, mondhatni, pofon egyszerű. Adott egy hatalmas kristály a hegy tetején, mely egyszer csak szétrobban és tíz darabja tíz különböző helyszínen esik le. Ezeket kell visszaszerezünk. Minden kristályt egy főellenség véd. Hozzájuk kell eljutnunk. Minden pálya egy négyzetrácsos mezőből áll. Ezeken vannak elhelyezve fix illetve kirobbantható akadályok. Az ilyen kirobbantható akadály egyike alatt ott rejtőzik a pálya kijárata, ami csak akkor nyílik meg, ha a pályán az összes ellenfelet megöltük. Hogyan? Fegyverünkkel, a bombával. Eleinte ebből csak egyet tudunk letenni, ami minden oldalra csak egyetlen egységet robban. A pályán a kitörhető akadályok alatt aztán találhatunk újabb bombaegységeket, amitől egyre több bombát tudunk majd lepakolni, vagy olyan extra cuccot, amitől több egységet robban oldalra a bombánk, gyorsabban futhatunk, látjuk a rejtett cuccokat a pályán, s egyebek.
"Atomot neki!"
A bombának természetesen több fajtája van. Az alap, ami mindig csak egy fal egységet tud elpusztítani, de van olyan, ami a robbanás teljes hosszáig mindent elemészt. Ezzel aztán lehet tarolni! Van olyan, ami - akárcsak az atombomba - egy kör alakú mezőt robbant ki, van időzítős, van akna, stb. Az irányítás marhára egyszerű és ehhez hozzájön az érintőképernyő nyújtotta lehetőség. Az extra cuccokat már nem használja fel nekünk rögtön a játék, hanem elraktározza. Az érintő képernyőnél láthatjuk miből mennyi van, és hogyha kell, akkor megnyomjuk az ikonját és aktiváljuk a cuccot.
Pályaválasztási tanácsadó
A pályák száma kereken 100. Minden helyszínen más zene és környezet fogad. Van, ahol jég, van máshol sivatag és még sok más helyszín található. Minden főellenség előtt kilenc pályán kell végigverekedni magunkat. Itt jön a játék első hatalmas negatívuma. Ugyanis a játék minden 5. pálya után ment csak állást. Természetesen a főellenség legyőzése után. Hordozható játékként nézve ez szerintem nagyon rossz döntés volt, a másik meg az, hogy az élvezet rovására is mehet. Például a főellenségeket nem lehet pikk-pakk legyőzni és ha ott sokszor elhalálozunk, s ezzel elfogynak az extra cuccaink, kezdhetjük újra az ötös pályától a játékot.
"Nagy badabumm!"
A játék többjátékos móddal is rendelkezik. Itt egymást kell likvidálnunk a pályáról. Ezt lehet akár a gép ellen is játszani és más játékosokkal is. Ha haverral akarunk megosztani az élményt, akkor az illetőnek is kell, hogy legyen NDS-e. Ha nincs meg a játék a társunknak, az nem gond, mert játékmegosztással tudunk robbantgatni. Ilyenkor a gép az adott pályát áttölti a társunknak, és már mehet is a móka. A pálya két képernyő nagyságú. Sok típus van belőle. Van, ami már szinte labirintusnak is mondhatók. A gép elleni küzdelem az ilyen pályákon is nagyon komoly. Én leginkább a négy játékos beállítást szeretem, ha nyolc játékos nyomja egyszerre a pályán, na az már durva, még easy fokozatú ellenfelek ellen is.
Csetepaté után
A grafika a 2D és 3D keveréke. Szépnek mondanám, mert ehhez a játékhoz ez bőven megteszi. Nem kell túlcicomázni. A hang az, amivel nem vagyok megelégedve. Az elején a bevezető videónál, mikor meghallottam a hangot...majdnem dobtam egy hátast. Játék közben még elmegy. A zene viszont a játék menetének köszönhetően lesz monoton, hála annak, hogy sokszor vissza fogunk ugrani a főellenségek miatt az ötödik pályára.
Így a teszt végén egy figyelmeztetés: a játékhoz tartozik egy kisebb mellékhatás, amire felhívnám a figyelmet. Ez olyasmi, mint amikor az ember Tetris után mindenben a Tetris formáit látja és helyezi el a táblán. Gondolom ez ismerős sokaknak. Itt is mókás a helyzet. A játékban, ha lerakjuk a bombát/bombákat, akkor ugyebár gyorsan elpucolunk onnan, nehogy elhalálozzunk, amikor felrobban. Na itt jön a bibi. Klikkelsz az egérrel és gyorsan félrerántod. Eszméletlen rossz érzés.:D Mondjuk én a PSP-n internezettem utána, ahol mint tudhatják páran a nyíl kicsit lassan mozog. Húú de be voltam parázva, minden klikkelés után: "Menj már odébb!"
Jó szórakozást a játékhoz, ha beszerzitek.
| |