|
Pirates of the Caribbean: At Word’s End
Pele - DSC Team 2007.07.25. 09:55
Ma a Pirates of the Caribbean: At Word’s End nevű játékról olvashattok tesztet.
Fejlesztő: Amaze entertainment
Kiadó: Disney Interactive
Előszó: A játékban a PC változattól eltérően csak a harmadik részt lehet végigjátszani. Ez így nem teljesen igaz, mert a játék elején a tutorial részben a 2. filmnek arra a részére dob minket, amikor Jack, Will és Norrington harcol a szigeten. De amint vége a tutorial-nak, kezdjük a 3. részt, tehát gyakorlatilag ezt játsszuk. Típusa akció/kaland/ügyességi/filmadaptáció. 64 megás platform. A játék hosszú játékidőt, és kalandokat ígér. Majd meglátjuk J
Menü: Amikor elindítjuk a játékot, rögtön egy szép animált menü jelenik meg, amin a filmből ismert Fekete Gyöngy lezuhan a világ végi vízesésen. Ez a megoldás nekem nagyon tetszett. Nem az a sablonos, mozdulatlan, már unottig ismert, mint a játékok többségében. De lépjünk tovább.
Történet, játékmenet,: Ahogy elkezdjük a játékot, egy kis átvezető animáció fogad minket. Ennek az egyetlen szépséghibája hogy felíratos, nem pedig szinkronos. De ezt most elnézzük J. Az átvezető után, Rögtön Will Turnert (a film egyik főhősét) irányíthatjuk. Az első pálya ilyen tutorial rész, azon a szigeten tartózkodunk, ahol a második részben keresték Davy Jones, a hírhedt kalózkapitány szívét. Itt aztán megtanuljuk hogyan kell ugrálni, kardozni, és miegymás. A játékban egyébként checkpoint-os mentésrendszer van, kalózzászlókat kell elérni. A játék nagy részét az ügyességi feladatok teszik ki. Ilyen, amikor a vízen úszó ládákon kell ugrálgatni, köteleken, hálókon kell mászkálni, fáklyákat és akadályokat felgyújtani, vagy amolyan Lara Craftosan megkapaszkodunk a hegyoldalban, és átmászunk a másik oldalra ahol lehet továbbhaladni. Ezen kívül még hordókat és a faládákat is szét tudunk zúzni, amiben aranyérme van, és azokat lehet gyűjteni. Hogy minek, egyébként fogalmam sincs. Nem lehet semmire se beváltani. haladjunk egy kicsit tovább. Miután legyőztük párbajban Norringtont, jön egy animáció amiben vége a 2. résznek, és kezdhetjük is a 3. epizód történetét. Ezt végignézzük, és a Fekete Gyöngyön találjuk magunkat. Ez lesz a játék alatt a mi kis bázisunk, támaszpontunk. Itt tudunk csinálni egy csomó mindent. Beszélhetünk Barbarossával, ő tanít nekünk új harci technikákat, amit bossfight-oknál tudunk használni. Továbbá beszélhetünk a matrózokkal, akiktől hasznos tippeket kapunk, de akár le is ülhetünk egyet kockázni. Ha a hajó elejébe megyünk, ott választhatunk hogy kivel szeretnénk menni a pályákon, Will-lel vagy Elisabeth-tel. Később egyébként Jack-el is mehetünk. A hajó végében meg a kormánykerékkel tudjuk belőni hogy melyik szigetre akarunk elnavigálni. Amikor beállítottuk a megfelelő szigetet, akkor lesétálunk a hajóról, és belevetjük magunkat az akcióba J. Aki látta a filmet ismeri, hogy kalóz barátainknak az a célja hogy visszahozzák Jack Sparrow (kapitányt ;) az életbe. Ehhez először el kell jutniuk a világ végére. Viszont hogy ezt megtegyék, meg kell keresniük Mistress Ching-et ( az egyik kalózvezért), hogy elmondja nekik hol van Sao Feng (szintén egy kalózvezér) aki birtokolja a térképet ami elvezet a világ végi vízeséshez. Tehát rögtön az első pályán Szingapúrba megyünk. Itt megharcolunk a banyával (Mistress Ching), és legyőzzük Sao Feng-et is, aki így készségesen átadja a tárképet. A hajóra visszatérve összerakjuk a tárkép darabjait, és elnavigálunk a világ végére. Miután ez megtörtént, elértünk a szigetre ahol Jack raboskodik. Itt meg kell küzdenünk egy egyénnel akinek itt bolyong a lelke, és miután legyőztük megmondja merre van Jack. Azután végigkaszaboljuk magunk a pályán, míg megtaláljuk. Ekkor viszont elmenekül. Most olyasmi következik, amire nem nagyon tudtam magyarázatot találni, mert a filmben nem is volt ilyen. Ugye átborul a hajó, és a víz alatt vagyunk, vagy fogalmam sincs, mert ilyen rózsaszín meg piros felhőkkel ellátott bizarr világba csöppenünk hajóroncsok kereszttüzében. Akkor aztán megtaláljuk Jack-et, de ő egy kicsit megkattant a nagy egyedüllétben, így párbajoznunk kell vele. Miután ez is megvolt, visszanyerte az eszét, és a hajó is visszafordult, így a való világban vagyunk. Most pedig megragadjuk a kormánykereket, és indulunk a Black Sand Beach szigetre. Itt aztán rögtön harcolunk egy papikával, aki szintén valamilyen kalózvezér lehetett (nem rémlik a filmből), és miután legyőztük, odaadja nekünk az ő darabját a térképből. Ha az összeset megszerezzük, akkor majd indulhatunk a kalóztanácshoz. De előtte ki kell szabadítanunk még egy kalózvezért, aztán szépen legyőzni, és elcsórni tőle is a térkép részt. Azt még megjegyzem, hogy ezen a pályán nagyot újított a játék, mert itt nem 2 hanem 4 azaz nééééégy féle ellenfelünk van!!! HURRÁ! Van egy nagydarab afro-amerikai csávó, aki 2 méter hosszú fejszével csapkod minket, van egy egyén aki a lábunkra dob ilyen kötélféleséget mi meg attól jól elesünk, és addig meg gyilkolnak a többiek, a másik kettő meg az angol hadiflottából származhat, az egyik flashbang-et dobál a fejünkhöz, míg a másik szintén 2 méter hosszú, de immár nem balta hanem pörölykalapáccsal kerget. Egyébként ezen a szigeten tudtjuk megszerezni a csáklyát. Ez ilyen kis kampó kötéllel, amit feldobunk valahova és Indiana Jones módra áthimbálózunk a másik oldalra. Ugorjunk egyet. Végeztünk a pályával, és visszatértünk a hajóra. Itt egy kis szappanoperának lehetünk tanúja. Kiderül, hogy az uccsó térképrészlet Sao Feng-nél van (aki jelenleg a hajónkon tartózkodik) és készségesen odaadja nekünk, ha Elisabeth-et átpasszoljuk neki cserébe. Végre egy dolog, ami a filmben is megtörtént J. Hát, Will is belátta hogy nincs más esély, így odaadtuk a lányt Feng-nek. Miután megszereztük a térképet összerakjuk a kapitányi szobában (ha még nem említettem volna mindegyiket össze kell rakni, mert szét vannak szaggatva mint a puzzle-ök), utána megyünk a kormánykerékhez, és megcélozzuk egyenesen a kalóztanács főhadiszállását, a Shipwreck Cove-t. Most megint „drámai” képsorokat láthatunk, Elisabeth épp Sao Feng-gel beszélget, amikor megtámadják a hajót, és Sao Feng súlyosan megsebesül (később meg is hal), de előtte átadja Elisabethnek a posztját a kalózvezérek között. Ezen a részen egy kicsit átvágott minket a játék, mert nem azzal megyünk akit kiválasztottam (Jelen esetben Jack) hanem kötelezően Elisabeth-tel nyomulunk hogy kiszabaduljunk Davy Jonse hajójának fogságából. Itt fogjuk megszerezni az utolsó segédeszközt amivel továbbjuthatunk a pályákon. Ez két kampó amit használva tudunk mászkálni a mennyezetre felfüggesztett hálókon. Itt aztán megküzdünk egy halfejű egyénnel is. Ez már egy kicsit megizzasztott. Csítel a csávó össze-vissza J. Azt még le kell írnom hogy itt lesz egy olyan rész amikor a kampókkal kell mászkálni a plafonon, miközben jönnek lefele ilyen tüskés hülyeségek. Ez a leg idegesítőbb rész az egész játékban. Azt hittem falhoz vágom az egészet. Egy nagy csomót kell vele szenvedni, és abszolút semmi értelme. Egyébként szerintem ez a legutálatosabb pálya az összes közül. De miután kimérgeskedtük magunkat, haladjunk tovább. Elértünk a kalóztanácshoz, ahol az egyik kalózvezér kötözködik, így meg kell vívnunk vele. Miután legyőztük, megválasztják Elisabeth-et kalóz főmuftinak, és megkapjuk a térképdarabokat az utolsó pályához a Malestormhoz. Ekkor a Fekete Gyöngyön találjuk magunkat, ahol szokásunkhoz híven összerakjuk a térképet, és máris elérhetővé válik a fentebb említet pálya. Most nem kell riasztanunk a kormányost, hiszen az utolsó pálya azon a szigeten találtató amin az előbb voltunk, csak a térkép szélén van. El is indítjuk a küldetést, és egyből egy átvezető fogad minket. Utána Elisabeth párbajozik Davy Jones-szal, miközben Jack ellopja annak szívét. De Jones megállítja, és folytatódik a párbaj. Miután sikeresen legyűrtük a hírhedt kalózkapitányt, belecsap egy villám K. Igen. Jól hallottátok. Egy villám. Tehát nem Will nyírja ki hanem Elisabeth harcol vele, és nem a szívét szúrják át, hanem egy egyszerű villám fingatja ki. Okos… Ma mindegy. Utána üljünk le és dugjuk rá az 5.1-es hangfal szettet a DS-ünkre, mert jön a végső mozi (természetesen szinkron nélkül). De nekem tetszett. Aranyos volt J. És utána pedig a stáblista.
Feature-ök: A játék egyik kisebb érdekessége, a kincses ládák kinyitása. Minden pályán van olyan 5-6 kincsesláda, aminek kinyitásához megint egy kicsit ügyeskedni kell. Amikor megnyomjuk az akciógombot a láda mellett, akkor az érintőképernyőn megjelenik egy ilyen kép: //kép// Itt baloldalról jobbra egy vonalat húzva össze kell kötni a kis karikákat. A feladatot az nehezíti, hogy a zárszerkezet alkatrészei, közben összenyomódnak. Tehát ha nem vagyunk elég gyorsak, akkor nem tudjuk meghúzni a vonalat. Én szeretem az ilyen zárnyitogatós feladatokat, de ehhez semmi logika nem kell, ér ráadásul a 40. ládánál már elég uncsi. Mint a PC változatban is, itt is lehet fegyvereket felvenni. Egyszerre csak egyfajta „segédfegyver” lehet nálunk. Ezt a Right gombbal tudjuk használni. Ide tartozik a flashbang gránát, a tőr, az ostor, a bomba, és még egy pár dolog. Vannak olyan ajtók, amik csak úgy nyithatók ki, hogy szerzünk hozzá egy fogaskereket. Aztán nyomunk egy akció gombot az ajtónál. Itt aztán előjön az érintőképernyőn a zárszerkezet (nem olyan mint a ládáknál!), ahová két helyre lehet beilleszteni a fogaskereket, és ha a jó helyre raktuk, akkor csak el kell kezdeni forgatni, és kinyílik az ajtó. Azt még megemlítem, hogy szigetenként kapunk egy új segédeszközt, amit a felső inventorynkban tárolunk. Ezek a cuccok a pályákon való továbbhaladást biztosítják. Ilyen pl. az iránytű, a bambuszrúd amivel nagyobb távot tudunk ugrani, és a fáklya amivel ajtókat nyitunk, és akadályokat gyújtunk fel, a csáklya amivel Indiana Jones módra ugrálhatunk, és a két kampó, amivel mászkálhatunk a Mennyezetre felfüggesztett hálókon. Még egy fontos dolog. A játék rendelkezik multiplayer funkcióval, amiben párbajozhatunk, vagy kihívhatjuk barátunk egy kockázásra.
A harcrendszerről: A „mezei harcban” amikor még csak sima ellenségekkel harcolunk, akkor háromféle harci mozdulatot lehet csinálni. Az egyik a támadás, másik a blokkolás, ha úgy tetszik védekezés, és a harmadik, meg amikor az ellenség védekezik, jól gyomorszájba rúgjuk, aztán már tudjuk támadni. Ugyanakkor a „nem mezei harcban” azaz a bossfight-ban teljesen más a harcrendszer. Itt nem gombokat kell nyomogatni, hanem a stylus ceruzánkat kell használni. Igazából itt mozogni nem tudunk, csak támadni vagy védekezni. Mindkettőt négyféleképpen lehet. Ha balról-jobbra húzunk egy vonalat az érintőképernyőn, akkor balról-jobbra fog karakterünk suhintani a szablyájával. És ez ugyanígy meg jobbról-balra, fentről-le, és fordítva is. A védekezés, meg szintén négyirányú lehet. Nyomnunk kell a Left gombot meg az egyik iránygombot is, és amelyik irányból támad, nekünk arról kell védekezni. Később tanulhatunk Barbarossától még négyféle harcmozdulatot, amiknek nagyobb a sebzése. Mikor eléggé lecsökkent az életereje az ellenfelünknek, akkor jön a „kivégzés” (ami igazából térdre kényszerítés). Ez úgy néz ki, hogy van egy furcsa alakú alakzat, amiben van 5 pötty. A játék vonalakat húz a pöttyök közé, aztán eltűnnek. Nekünk meg ugyanúgy sorrendben össze kell kötni a pöttyöket. Ha mindez sikerül, akkor jön egy animáció, amikor hűsünk térdre kényszeríti ellenfelét.
Így néz ki a bossfight: Így pedig a sima harc:
AI: Most ejtsünk egy pár szót, a mesterséges intelligenciáról. Igazából nem nagyon tudok róla mit írni, mert egyszerűen az ellenfelek sík hülyék. Végig lehet úgy játszani egy nehezebb pályát, hogy egyszer sem tudnak megütni. A „mezei ellenfeleink” alapvetően 2 részre oszthatók. v
Van egyfajta aki üt, és van egy másik aki dobál. Mindkettő ugyanolyan hülye. Nagyban ütöm az egyiket, a másik meg ott sétálgat mellette, ahelyett hogy megtámadna. Annyira buták, hogy a védekezést, nem is kellett használnom a végigjátszás során. Egy másik példa: volt amikor szintén harcoltam egy ütős ellenféllel, valami okból hátraszalad (nem feltételezem hogy menekül, mert ahhoz túl hülye), aztán meg szalad felém, és próbál megtámadni, de nem sikerül, és 3 méterrel mellettem elszalad, amikor én mozdulatlan voltam, aztán a pálya másik végében meg elkezd sétálgatni, mintha misem történt volna. Meg a dobálósok. Az még nagyon idegesítő. Amikor harcolok az ütőssel odaáll mögénk, és elkezd gránáttal hajigálni. A társa is, ő is és én is sérülünk, de folytatja. Aztán amikor meghal, akkor felrobban a hullája, és engem is megsebez, akármilyen gyorsan próbálok elmenekülni onnan. Még akkor is amikor ugrok, és a levegőben vagyok. De asszem ennyi elég is volt a mesterséges unintelligenciából J. Az ellenfelekről meg annyit, hogy kb. 10 fajta van a játékban.
Grafika, játékmotor: Ezzel megint csak nem nagyon büszkélkedhetünk. A játék grafikája egy erős közepes. A Nintendo DS hardveresen elég erős ahhoz, hogy sokkal jobb grafikát tudjanakfelhúzni a játékra, de nem tették. Viszont a javára legyen mondva hogy a game full 3D-s motorral rendelkezik, habár legtöbbször oldalnézetben írtjuk az ellent, de így is lehet mászkálni be és ki. Tehát annyira nem kihasznált a 3D-s megoldás, de legalább van. Amit még mindenféleképpen el akartam mondani, hogy a játékban nem nagyon lehet érezni a távolságot, a 3 dimenzió ellenére sem. Effektekkel nem nagyon találkozhatunk. Esetleg a kardnak a suhintását tudom megemlíteni, amikor fehér effekt jelenik meg. És még egy dolog, hogy van pár olyan helyzet, amikor nagyon idióta nézetet tud beadni a game. A fizikáról meg csak annyit hogyha leesünk 3 emeletnyit, akkor sem lesz semmi bajunk, ellenben ha a vízbe esünk bene 10 centi magasból, azonnal meghalunk.
Hangok: Ez a másik tényező amiben kicsit gyengélkedik a játék. Az átvezető animációk alatt (amik a játék motorjával készültek, mivel a játék nem tartalmaz video codec-et, így nincs benne előre elkészített videó) nem szinkron, hanem az érintőképernyőn olvasható feliraton tudjuk hozzáfűzni a történetet a felső képernyőn játszódó cselekményekhez. A játéknak pályánként külön zenéi vannak, amik tűrhetők. De egy pálya alatt ugyanaz ismétlődik. Egy idő után már kicsit fárasztó tud lenni. De ami még idegesítőbb, hogy amikor kaszaboljuk az ellenfelünket, hősünk mondogat neki dolgokat (tudjátok, a szokásos harc közbeni heccelés), és ebből van 2 vagy 3 darab, és az egész játék során ezt ismétli. A vége fele amikor nem tudtam túljutni egy részen, akkor különösen idegesítő volt a zene. Csak úgy bírtam megcsinálni hogy felraktam a kedvenc Helloween lemezem, és azzal valahogy túléltem a dolgot J
Összegzés: Én nagy rajongója vagyok a Karib-tenger Kalózai c. filmnek. Már az első részbe beleszerettem. Ezért is választottam ezt a játékot tesztelésre. Megbántam. Megvan PC-n a film második részéhez kiadott játék, ház az is elég borzasztó volt. Vetekszik ezzel. Azt kell mondjam, hogy ezt a játékot nagyon csúnyán eltolták. Alapjában véve adva van egy kiváló film, és nagyon jó története. Sokkal többet ki lehetett volna hozni belőle. A játék egyszerűen nagyon unalmas. Van egy számláló a játékban, így meg tudom mondani nekem hogy 9 óra 14 perc alatt játszottam végig. Kín szenvedés volt. Nagyon nem szívesen mondom ezt, de ez volt életem egyik legrosszabb DS játéka. Van a játékban sok jó featrue, de sajnos a hosszúsága és monoton menete miatt ezek is unalmassá válnak. Volt olyan rész, amit vagy 10-szer csináltam újra, és volt olyan pálya amin egyszerűen elfutottam vagy átugrottam az ellenfél elől, és egy kardcsapás nélkül végig tudtam menni. Így zárszóként azt tudom nektek mondani, hogy nem érdemes megvenni a játékot. Magyarországon a bolti ára 9 998 Ft, és enyhén szólva nem ér annyit. Ha valaki nagy rajongó mint én, akkor tehet vele egy próbát, mondjuk kérje kölcsön valakitől aki jóhiszeműen megvette a játékot. De sok fejfájós órát fog még okozni annak aki kipróbálja J
NiDS Team Game Preview:
| |